A törvényhozást immár sokadszorra is hatalommegtartó bunkósbotként használó kormányzópárt az RTL Klubra leadott sortűzzel egy eddig békésen szunyókáló hatalmas sárkányt ébresztett fel, amelyet talán később még meg fog bánni. Tették mindezt úgy, hogy hazug és aljas módon a társadalmi károk okozására hivatkoztak, s erről az erkölcsi Mount Everestről kiáltott le a pórnéphez Gulyás Gergely, miszerint ez nem más, mint a "média egészségügyi termékadója". Ez alapján a Fidesz úgy véli, hogyha elveszi a tévék bevételeit, akkor azok válaszul elkezdenek igényes műsorokat csinálni és a reklámok pedig eltűnnek, a televíziók pedig karitatív szolgáltatássá válnak. Ámen.
![]() |
Forrás: 444.hu |
A helyzet az, hogy valóban szigorú médiaregulákat kell meghatározni, hiszen bőséggel fordultak és fordulnak el tarthatatlan műsorok a televízióban, ugyanakkor a válasz nem az erre, hogy a törvényi lehetőségekkel élő csatornákat a károkozásért cserébe egy büntetőadóval sújtjuk, amely nemhogy javulást hoz, hanem pont ellenkezőleg. A nézőket márpedig nem lehet nevelni, legalábbis így biztosan nem. Bármennyire lenézően hangzik, valóban azért adnak a kereskedelmi adók orrba-szájba realityt és tehetségkutatót, mert ezeket a műsorokat nézik a legtöbben, noha - mint az a kutatásokból kiderül - az átlag magyar végigkamuzza az összes ilyen tárgyú felmérést azt állítva, hogy otthon egész nap a National Geographic megy. A set top box azonban nem hazudik, és mindig kiderül, hogy a Történetek a világegyetemről és az Éjjel nappal Budapest közül mindig az utóbbi a nyerő, nem is kicsit. A piac szabálya szerint ami pedig nem nézett, az megy a kukába vagy az esti műsorsávba, ez ennyire egyszerű.
Az aktuális politikai kérdéseket eddig forró kásaként kerülgető tévé egészen eddig abban a hitben élt, hogy ha behúzza a fülét-farkát, akkor talán hagyják őket élni, de jött a pofára esés. A NER nem tűri a ugyanis, hogy a legnézettebb tévé ne úgy táncoljon, ahogy Orbán Viktor fütyül, s ezzel mindenképpen kellett valamit csinálni, ha mást nem lehetett, akkor úgy megalkotni a sávos adót, hogy a legfelső sáv kizárólag egy médiavállalatra vonatkozzon. Ráadásul a bevétel ennek a részét sújtó 40%-os adót már nehezen lehet adóként értelmezni, inkább maradjunk a sarc kifejezésnél.
Afelől is vannak kétségeim, hogy az RTL Klub harcos kedve kitart abban az esetben is, ha a kormány esetleg valamikor mérsékli vagy visszavonja az adót, de ne legyen igazam. Azonban mivel semmilyen erre utaló jel nincs, a valódi harc csak most kezdődik. Minden hétköznap este 18:00-kor az RTL Klubon!